• Marco Lesmeister en Ferdinand Beuse: ¨We willen muzikaal Uithoorn verbinden.¨

    Conny Vos

Nieuwe editie van AmstelProms in voorbereiding

UITHOORN Achter de schermen is de organisatie alweer druk bezig met het plannen van een vervolg op het succesvolle AmstelProms. ¨Het wordt een ander concert dan vorig jaar,¨ kondigt een van de initiatiefnemers Marco Lesmeister aan. ¨Vorige keer was er vooral popmuziek te horen, maar nu wordt het meer pop en klassiek ontmoeten elkaar. Het wordt een variatie in muziekstijl waardoor de luisteraar van de ene sfeer naar de andere gaat. De muziek blijft wel toegankelijk voor iedereen. De gekozen nummers zullen heel herkenbaar zijn.¨

Conny Vos

Natuurlijk wordt er weer een groot projectkoor gevormd door Ferdinand Beuse van Vocal Company. ¨Op dinsdag 8 mei om 20.15 uur komt het projectkoor bij party- en danscentrum Colijn bij elkaar,¨ vertelt Ferdinand Beuse. ¨We gaan tien keer repeteren. Het risico is dat het koor te groot wordt. Vorig jaar deden er 95 zangers mee. We kunnen tot maximaal 130 deelnemers gaan. Het projectkoor is laagdrempelig. Er hoeft geen auditie gedaan te worden. Mensen kunnen zich opgeven via de website.¨

De solisten moeten wel auditie doen. ¨We zijn op zoek naar operazangers. We willen amateurs op hoog niveau een kans geven om te schitteren. Er komt een masterclass voor mensen die auditie willen doen. Operazangeres Maartje de Lint komt tips geven,¨ vertelt Ferdinand enthousiast. Het repertoire is nog niet bekend.

Voor het AmstelProms orkest krijgt het KnA orkest versterking van andere muzikanten, waardoor het nog voller zal klinken. ¨Wij willen muzikaal Uithoorn verbinden,¨ stelt Marco Lesmeister, voorzitter van muziekvereniging Kunst na Arbeid. Getalenteerde muzikanten kunnen zich ook opgeven via www.amstelproms.nl. ¨We hebben vooral goede koperblazers nodig. We denken aan een spectaculaire opening met alleen koperblazers.¨

Ideeën zijn er genoeg bij de twee organisatoren. ¨We hebben alleen nog geen vergunning en ook de financiën zijn nog niet rond,¨ bekent Marco. ¨We zijn hard op zoek naar sponsoren. Het bedrijf Fair-Freight heeft zich spontaan gemeld als hoofdsponsor. Nu zoeken we nog twee hoofdsponsors. We hebben sponsorpakketten gemaakt. Hoe meer geld een bedrijf doneert, hoe meer zichtbaarheid wij bieden. Ze kunnen relaties uitnodigen. Er komt weer een VIP-gedeelte, iets minder prominent, waardoor er meer ruimte is om door te lopen. We zijn in gesprek met de horeca en cateraars. Ook particulieren kunnen ons sponsoren door een kaartje te kopen. Daarvoor mogen zij op de tribune zitten, daar hoor en zie je het concert veel beter.¨

De organisatie probeert zoveel mogelijk de lokale bevolking bij het evenement te betrekken. ¨Misschien komt er nog iets met dans voor de kinderen. We willen niet voorspelbaar zijn. De komende tijd zal er druppelsgewijs meer bekend worden. Er komen in ieder geval verrassende elementen in.¨ Het muziekspektakel aan de Amstel wordt gehouden op zaterdag 14 juli. Het avondconcert begint om 20.30 uur.